Jij weet al heel wat jaren over de voordelen van zonnepanelen. Op iedere verjaardag of bijzondere gelegenheid probeer je andere mensen ook te interesseren voor deze geweldige uitvinding. Alles om het milieu te besparen en zelf ook nog wat extra geld in je portemonnee te houden. Helaas blijkt al gauw dat de meeste mensen niet zitten te wachten op dit praatje. Soms horen ze het verhaal wel aan, maar dringt de boodschap niet goed binnen. Wil jij je echt hard maken voor een Nederland vol zonnepanelen? Dan kan je zelf veel doen om de interesse van anderen te wekken. Alhoewel een feestje misschien een goed begin kan zijn, zijn er ook manieren om het net wat professioneler aan te pakken. In dit artikel geven we enkele tips!
Start een eigen blog
Heb je veel kennis en ervaring met zonnepanelen? Dan kan je er ook voor kiezen om een blog te starten. En niet zomaar een blog, nee een blog die in het teken staat van zonnepanelen en door middel van b2b leadgeneratie een groot succes wordt! Hoe succesvoller de blog zal zijn, hoe meer mensen je uiteindelijk kunt bereiken!
Maar hoe creëer je een kwalitatieve blog? Door de prachtige uitvinding van WordPress is het tegenwoordig voor iedere gemiddelde Nederlander mogelijk om een mooie blog te maken. Alleen een mooie blog is echter nog niet genoeg. Deze moet natuurlijk ook gevonden kunnen worden door mensen. Daarom is het belangrijk om aan online marketing te denken. Daarnaast kan je ook door middel van SEO-technieken de blogberichten optimaliseren, waardoor je uiteindelijk hoger in Google terecht komt en zo sneller gevonden wordt door geïnteresseerden. Vraag hierbij eventueel een marketing specialist om advies.
Verzamel weetjes
Natuurlijk kan je jouw voorliefde voor zonnepanelen wel aan iedereen verkondigen, maar dit is moeilijk aan te nemen als het niet wetenschappelijk onderbouwd is. Besteed daarom tijd aan het verzamelen van weetjes en bekijk welke onderzoeken er zijn verricht. Als jij kunt vertellen welke voordelen zonnepanelen hebben, welke onderzoeken er zijn gedaan en welke kosten men kan verwachten, zal je deze sneller interesseren en verleiden om zelf de mogelijkheden te onderzoeken. Dit zal uiteindelijk resulteren in een groeiende vraag naar zonnepanelen.
Praat met mensen uit je directe omgeving
Rome was niet in één dag gebouwd. Je kunt dan ook niet verwachten dat je direct resultaat zal boeken. Of je nu een eigen blog start, adverteert voor zonnepanelen (advertenties op youtube zijn effectief!) of gewoon mensen uit je directe omgeving probeert over te halen: alles is goed!
Wanneer je voornamelijk mensen uit je directe omgeving in de wondere wereld van zonnepanelen wilt introduceren, is het belangrijk om verder te kijken dan je neus lang is. Praat daarom niet alleen met familie en vrienden, maar bespreek ook eens de voordelen van jouw zonnepanelen met de buurt. Doordat ze deze op jouw dak zien pronken zijn ze bovendien sneller geneigd om jouw positieve verhalen te geloven en zullen ze ook eerder op onderzoek uit gaan. Wees een voorbeeld voor je omgeving!